Met scholingstrajecten voor leerkrachten werken we vanuit de leervraag van leerkrachten, bijvoorbeeld: hoe kan ik me veilig en me op m’n gemak (zelfverzekerd) voelen tijdens de muziekles? Ik vind mezelf niet muzikaal, wat kan ik de kinderen dan leren? Hoe maak ik een complete muziekles? Hoe kan ik muziekinstrumenten inzetten? Hoe kan ik improviseren met mijn leerlingen?

Daarnaast werken we vanuit de vraag van de school: hoe kunnen we muziekonderwijs meer verdiepen en een vaste plek geven in het onderwijsprogramma, een doorlopende leerlijn implementeren en muziek integreren in andere vakken? Maar ook: hoe kunnen we meer samenwerken met onze lokale (kunst)partners? Zo kunnen we deze activiteiten implementeren in het (muziek)lesprogramma.

We gaan graag met school in gesprek over de ambities, behoeften en praktische vragen en stellen zo een coachingstraject samen. Altijd op maat, in overleg met de school en (indien van toepassing) de CMK intermediair.

Een greep uit de mogelijkheden voor leerkrachten:
Muziekcoaching voor leerkrachten, Zangcoaching voor leerkrachten, Muziekklanken vanuit een (prenten(boek),
Cursus gitaar, keyboard, ukulele.